23. syyskuuta 2012

Kahdeksas ja yhdeksäs päivä

Nyt alkaa tuntua siltä, että olen oikeasti tehnyt jotakin väärin. Huomasin kyllä, että nautin nestettä ehkä liian vähän, minimimäärä kun on noin kolme litraa. Siksikö minulla on nälkä? Aiemmilta paastoilta en muista tällaista tunnetta.

Työpaikalla kuitenkin olen pystynyt unohtamaan paaston melko hyvin. Ilmeisesti siitä on jo tulossa niin arkipäiväinen asia. Olen tyytyväinen, että olen kertonut paastosta työkavereilleni, joista kukaan ei ole millään muotoa ilmaissut, että olisin hihhuli. Kuten en olekaan, tykkään vain extremestä. Monet kyselevät, miten paasto on mennyt ja millainen on vointi. Se tuntuu kivalta.

Aloitin eilen joogatunnit. Joogasin joskus vuosia sitten noin puolen vuoden ajan, joten kokemusta minulla ei siitä ole oikeastaan ollenkaan. Opettaja vaikuttaa hyvältä ja asiansa osaavalta. Meillä oli kaksi sessiota, ensin aamupäivällä joogan esittelyä ja hengitysharjoitusta, ja tauon jälkeen asanoita. Ja hengitystä. Yhteensä nämä kaksi sessiota kestivät neljä tuntia! Kun tulin kotiin, tunsin oloni vähän väsyneeksi ja menin nokkaunille. Heräsin kolme tuntia myöhemmin! Mutta olo oli tosi hyvä, paras koko paaston aikana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti